Кнез Лазар поново на Косову

lazarДобродошао Кнеже на Српско Косово (и Метохију)! Добро, Кнеже. Није ово баш оно Косово на којем си изборио царство небеско, нити је поздрав оригиналан. Њиме смо већ (пре пар месеци) дочекали највећега међу нама Србљима овија дана! Не замери! Већег никада било и није! А и ми смо ти вазда били добри и послушни поданици… Увек смо лојално служили своје господаре, макар и на своју штету!

Оно јест! Данас нам је мало лакше! Своју оданост показујемо једноставије. Гласањем. Само нас је 67% подржало борбу нашег господара за Косово. Па и за твој споменик међу нама… Признај  Кнеже да је и теби лако било! Борећи се да сачуваш и одбраниш српско царство земаљско жртвовавши себе ти си обезбедио царство небеско… А ти не знаш како је данас тешко сачувати царство земаљско?! Поставише нам пријатељи много захтева да би нас можда пријатељом звали. Још кажу и нека је светска криза. Тога у твоје време свакако било није.  А  и небо је данас далеко….

spomenik-knezu-lazaruДраго ти је да си међ’ својима на Косову равном? И нама је Кнеже! Зачас неста сва мука која нас је снашла. Добро… Нисмо ти дали место које смо прво планирали. Али нема везе, нећеш се ти љутити! Ово смо ти са пријатељима Немцима усагласили. А и боље ти је овде. Поред реке је влага, брже би пропао. Ваљда ти разумеш значај да си у улици нашег Краља Ослободиоца, Косовског осветника, чије име носи од скромне 1919. године.  Верујем да ти ни Шчербин не смета. Јесте стигао на то место мало пре тебе, али је и он због твог Србља на Косову страдао. И тиме стекао неке заслуге, па ти није тешко са њим делит’  исти трг.

Опрости ми молим те што се ка’ други твоме доласку нисам превише обрадовао. Ни на откривању твог споменика био. Немој мислити да ми није драго што си међу нама, но се бојим да ускоро нећеш имат’ коме прстом показиват’ на Газиместан … Море мене муке световне,  слаб сам ти ја на духовном плану. Претворих те ја олако у радна места, неку мини фабрику, повратничке куће. Видех те к’о метал и бетон. Не замери ми. А и стари сам ти ја издајник, а тамо је већ било много Бранковића.  Знам Кнеже! Знам да свако од нас треба да брине са чим ће изаћ’ пред Милоша и пред  друге српске витезове. То ваљда сви знамо?!

laki А и није да нам ниси требао! Можда не овако грандиозан и металан, но онакав каква јеси и био. Храбар, одлучан и неустрашив. Мањка нам данас тија особина. Јесте! Знам … Много тражим… Тад је Турака било много а Србаља мало. Није ка’ данас! Нас мало а њих пуно! И сви против нас… Зато те се присетише ови што се сетише и Милутина, и Зорана (Ђинђића), и Пекића. Знају они што нама Србљима историја значи, а и још боље знају колико нам је твоја жртва на данашњи, Видов, дан у сећање урезана. Није то честити Кнеже она стара римска максима “хлеба и игара“, јер је одавно у овој земљи хлеба све мање. Кажу Кнеже они пакосни да је то прерасло у “споменика и игара“! Алудирају Кнеже на Македонију и Скопље. А не знају Кнеже да се Македонци још тебе не сетише. А и ђе они да се сете?! Тек су првих пар стотина споменика довршили…

Но кажеш нећемо о њима,  ред је мало о нама…  Ниси нас давно походио па нас и најбоље не препознајеш! Питаш ме шта је са Србљем твојим? Ђе се дедоше витезови? Што шуте док најбоље међу нама неправедно тамниче?   Јесу ли се борбе уморили? Је л’ лагодан живот постао синоним за слободу? Немој мене Кнеже, нисам ти ја најбољи саговорник за то.

knez-lazarФала ти Кнеже што дође међу нас. Требао си нам да за трен заборавимо све лоше што нам се дешава од 19.04.2013. године. Кажеш није ти познат датум? Није! Наравно да није као Видовдан честити Кнеже, нити ће бити упамћен као Видовдан, но мораш знати да погубнији може бити… Кажеш Честити чудно ти је то, јер си ти Кнеже са својим мученицима погинуо бранећи Косово а ниси га одбранио? … Борећи се на Косову ти си нам га сачувао. Макар као мит…  И којег да не би као луче неких 500 година можда данас не бисмо ни зборили… Веровасмо да је наше… Вратисмо га ономад. Тога се сећаш, верујем.  Али нам га узеше поново… Мораш знати да се и наши господари данас боре и да неће никада признати Косово. Кажеш чудна ти је та борба? Немој тако. Знају они шта раде. Србија одлази са Косова да би се вратила. У замену су смислили они интеграцију… А можда ни ти не би стао пред Мурата да ти је понуђен ЗСО?… Не знаш шта је то?!? Не знају најбоље ни они… Ал’ то ти је то! … Немој се сад срдити Кнеже, ипак су ти подигли велелепан споменик. Тебе да почаствују а нас у нестајању да умире…

Фино се мој Кнеже испричасмо. Сад ми је лако… Ако поново будем хтео говорити с тобом ту си ми близу, а и кад одемо знам да ћеш бити последњи који ће остати.  Чак си постојанији си од застава, не морају те често мењати.

foto_vest__1467129830
Срећан нам Видовдан Лазаре!!! Желим ти да у мојој Митровици и дочекаш неке нове косовске јунаке достојне твојег дела. Ми данашњи Срби сигурно нисмо!

Оставите одговор

